Centre obert

Un Centre Obert és un servei d’atenció a la infància i a l’adolescència i les seves famílies, que fa una tasca educativa i preventiva des del vessant de l’educació social especialitzada durant el temps lliure dels infants i adolescents. Amb aquesta acció educativa i preventiva s’intervé en els processos personals de manera integral” FEDAIA

Qui som?

El Centre Obert Ubuntu som un espai de lleure educatiu i de reforç escolar, que permet als infants, adolescents i les seves famílies gaudir d’un espai pensat per a ells i elles i ajustat a les seves necessitats.

Què fem?

El projecte es basa en un enfocament d’educació integral, amb una metodologia activa, on els infants i adolescents i també, les famílies amb menys oportunitats, puguin créixer en els valors democràtics, d’equitat i de respecte per la diversitat. D’aquesta manera, reforcem els coneixements teòrics, les competències i les habilitats personals, per afavorir el seu desenvolupament integral, millorar les seves condicions socials i potenciar la interrelació entre les diferents cultures que viuen al barri. Això es tradueix en possibilitar la trajectòria dels infants i joves en un marc global normalitzat personalitzat des de l’esperit crític i la consciència col·lectiva.

Quan ho fem?

De dilluns a dijous de 16:30h a 19:30h durant el curs escolar.

On ho fem?

Primària a l’Escola Ferrer i Guàrdia, al C/Pedraforca, 03. I, els adolescents al local de l’entitat al C/Vallcivera, 24.

A qui va dirigit?

Actualment comptem amb 50 places per a infants i adolescents (i les seves famílies) de 6 a 16 anys de la Zona Nord de Nou Barris. Ens organitzem en cinc grups d’edat, amb un educador-referent per grup, més una coordinadora donant suport als grups. Hi ha uns espais pensats per treballar en petits grups, i d’altres per interactuar amb tots els grups alhora, potenciant així l’esperit Ubuntu i el treball intergeneracional. Comptem amb l’ajuda inestimable de varis voluntaris que donen suport a cada grup.

Contacte:

Coordinació C.O.: casalinfantilubuntu@gmail.com