Qui sóm?

Per educar un infant, cal tot un poble

Proverbi africà

Ubuntu va néixer l’any 2008 i en els seus inicis va començar la seva activitat com a espai de lleure educatiu durant les tardes dels dissabtes a la Zona Nord de Ciutat Meridiana, el que es va anomenar com el Cau de la Ubuntu.

L’any 2012, arran de conèixer el barri i les seves necessitats (gran nombre de famílies en situació de vulnerabilitat), dins del nostre àmbit d’actuació comunitaria amb infància, joventut i família (model 0-99), es va veure la necessitat d’ampliar aquesta oferta lúdica educativa construint l’Associació Educació i Lleure Ubuntu, per poder portar a terme diferents projectes amb la filosofia Ubuntu, una expressió africana que vol dir:

“jo sóc perquè tu ets”

“Jo sóc el que sóc per allò que tots som”

És a dir, que tots i totes som importants, tots i totes som part de la “tribu”, i ens acceptem tal com som, des de la convivència amb respecte i esperit crític. El fet de compartir i crear vincle entre nosaltres afavoreix la transformació individual i col·lectiva, amb un sentit humanitari, amb valors i hàbits saludables per tothom.

La tasca que realitza l’Associació Educació i Lleure Ubuntu és gràcies a l’equip humà amb el que compta. Un equip de voluntaris i professionals, amb vocació i implicació en els projectes. és gràcies a ells i elles que Ubuntu segueix creixent any rere any, assolint els seus projectes, ampliant-los i millorant-los.