Espiral

Sostengo que las mujeres necesitamos y merecemos una tribu entera que nos ampare y nos cuide, para estar en condiciones de amparar y criar un niño. La soledad y el aislamiento son grandes depredadores de las madres con niños pequeños. Justamente, los hombres son parte de esa tribu. Necesitamos hombres que también revisen sus propias historias para luego estar en condiciones de ofrecer su madurez emocional. Si los hombres y las mujeres que no están en etapa de criar niños, estuviésemos disponibles afectivamente para sostener a las madres, el mundo rodaría con otra música.Laura Gutman

• Qui som?

L’Espiral és una associació sense ànim de lucre que el curs 2017- 2018 s’uneix a l’Associació Ubuntu per impulsar el projecte Teixim Vincles, amb el suport econòmic de Pla de Barris  i en col·laboració amb les Escoles Bressol de la Zona Nord. La finalitat del programa és donar resposta a l’atenció als infants i les seves famílies des del principi de la vida; mirant de detectar i prevenir dinàmiques de risc mitjançant espais de suport a les famílies en la fase inicial de la criança, des de l’inici del procés perinatal (embaràs, part, puerperi, criança)

• Qué fem?

Desenvolupar un projecte on el –Vincle– és l’eix vertebrador i té una triple intenció:

1. Reforçar el vincle amb els nostres fills: mirar-los, gaudir d’aquest moment intens que té una importància vital, reconèixer les seves necessitats i prendre consciència de com podem donar-hi resposta. Adonar-nos també de les relacions que establim dins dels nostres sistemes familiars (rols, lleialtat, interdependències, etc.).
    2. Fer xarxa, crear un espai de relació, establir un vincle entre les famílies que compartim aquest moment vital, que tenim necessitats semblants, dubtes, pors, o inquietuds.
    3. Establir un vincle també amb l’Escola Bressol dels nostres fills i filles. Una relació bidireccional que afavoreixi el coneixement mutu, l’empatia i la confiança.
  • Com ho fem?

Facilitant diversos espais d’acompanyament emocional (sosteniment) dins i fora de l’escola bressol des d’una perspectiva sistèmica i comunitària; i tenint com a punt de partida de la intervenció, les demandes i necessitats expressades per les famílies en primer lloc.

• On ho fem?

A les dues escoles bressol de Zona Nord (EBM Aqüeducte i EBM La Muntanya), principalment.

• Quan ho fem?

De Dilluns a Divendres. L’horari varia en funció de l’activitat o espai, tot i que principalment es realitzen en horari lectiu.

• A qui va dirigit?

A famílies de la Zona Nord, amb alguna criatura entre els 0 i els 6 anys. Principalment famílies usuàries de l’escola bressol, tot i que no és condició imprescindible per a participar dels espais.

• Contacte:

e-mail: espaieducatiu.espiral@gmail.com